.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهره برداری از جنگلهای مازندران متوقف شود

بنیانگذار دانشگاه شهید بهشتی زیرآب بر توقف بهره برداری از جنگل های مازندران تاکید کرد و اذعان داشت: قاچاقچیان چوب بصورت شبانه روزی در حال بردن سرمایه مردم استان هستند و باید از جنگل و منابع طبیعی برای زندگی و نجات مردم استفاده کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، عطاءالله قبادیان صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه  افزود: در فرهنگ و تمدن ایرانیان و دین اسلام برای حفظ و حراست از منابع طبیعی سفارش های بسیاری شده اما متاسفانه با مشکل فرهنگ در جامعه در این خصوص مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید برای اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست در جامعه فرهنگ سازی کرد، گفت: پوشش سبز جنگل در حال انقراض است و باید برای آن اقداماتی انجام داد.

وی با اشاره به پوشش غیر جنگلی 80 درصدی کشور، اذعان داشت: انسان باید قانون طبیعت را رعایت کند در غیر اینصورت جنگل دچار مرگ زودرس می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران بیان کرد: اروپا توانست بدون تخریب جنگل از آن بهره برداری کند ولی جنگل های مازندران بدلیل استفاده های بی رویه، قاچاق چوب و ساخت و ساز در حال نابودی و تخریب است.

قبادیان با اشاره به راه اندازی نخستین پارک تحقیقات و علوم فناوری برای حوزه خزر مازندران در سوادکوه افزود: مازندران تحت فشار، ناپایدار، متزلزل و در حال از بین رفتن است.

قبادیان با اشاره به سرمایه و ثروت خدادادی در ایران، افزود: با توجه به اینکه منابع طبیعی بستر حیات است متاسفانه با بحران نامطلوبی در این بخش مواجه هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه تعادل بیولوژیکی زمین بهم ریخته و اکوسیستم از بین رفته، گفت: تنها راه نجات منابع طبیعی رها کردن زمین برای بازسازی است.

قبادیان با اشاره به فعالیت صنایع چوب و کاغذ در مازندران، اظهارداشت: این صنایع همانند موریانه به داخل جنگل ها و شبکه های آبرسانی ورود پیدا کرده است.

وی خواستار توجه مسئولین و کارشناسان در مورد وضعیت بحرانی پوشش گیاهی استان شد و افزود: جنگل های مازندران از تمام نقاط با مراحل تخریب درگیر است که باید از این وضعیت نجات دهیم.

وی بیان کرد: جاده سازی در جنگل و روستاها موجب تخریب جنگل و زمین های کشاورزی و مسیر مناسبی برای قاچاق چوب می شود.

قبادیان با بیان اینکه کشور از لحاظ منابع طبیعی و زیر زمینی غنی است، و متاسفانه در حال از بین رفتن است، اظهارداشت: باید برای احیا، بازسازی و ساماندهی آن همه آحاد جامعه با همکاری هم تلاش کنند.

وی بیان کرد: بدلیل ساخت و سازهای بی رویه، آلودگی های زیست محیطی و انباشته شدن زباله در برخی مناطق موجب از بین رفتن داروهای گیاهی، جنگل و مراتع شده است.

عضو هیات علمی با اشاره به اینکه مازندران دارای یکی از زیباترین عرصه های طبیعی است، افزود: باید از این عرصه های طبیعی برای درآمد زدایی و سرمایه گذاری استفاده کرد.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر 26 خرداد 1393
با سلام جناب آقای دکتر قبادیان تا دیروز که خود شما و برادر شما در منطقه اوات و تیلم سواد کوه طرح جنگلداری داشتید و بهره بردار بودید فراموش کردید اگر چوب و کاغذ یا هر مجری دیگری جنگل را تخریب می کند و یا چوب قاچاق می کند پس خود جنابعالی هم جزء آن دسته بودید. تا دیروز برادر زاده شما به عنوان مدیر یکی از بخشهای جنگل چوب و کاغذ مشغول بکار بود و حالا باز نشسته شده ( یا اخراج شد نمی دانم )حالا چوب و کاغذ شد موریانه ؟!! تو که منطقه ای از جنگل را پاتوغ خودت قراردادی چند نفر ایجاد اشتغال کردی؟ چقدر تونستی این جنگلها را حفظ کنی ؟ جوارم که به محیط زیست داده شد چی شد؟ اساس که واگذار به محیط زیست شد جی شد؟ یک کمی واقع بین باشید. آیا می دانید حدود 650 نفر فقط در بخش حفاظت جنگل چوب و کاغذ مازندران مشغول به کارند که از ساکنین روستا های داخل جنگل هستند ؟ آیا میدانید در کارخانه چوب و کاغذ مازندران که یکی از استراتژیکترین تولید برای نظام جمهوری اسلامی یعنی کاغذ را تولید می کند حدود 2500 نفر اشتغال مستقیم اشتغال دارند و حدود 23000 نفر اشتغال غیر مستقیم مردم مازندران را بعهده دارد ؟ وای به روزی که این صنایع و صنایع مشابه در مازندران تعطیل شود . آیا می دانید آن روز چه بر سر این جنگلها می آید ؟ آیا آن روز شما پاسخگو هستید ؟ کمی فکر کنید.
محمد 27 خرداد 1393
آفرین بر شما که الحق که حرف دل ما رو زدی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.